...and still counting...

write me a message on my post-it

Friday 8 February 2008

Biar Pecah Di Perut

alamak....selang beberapa minit berfikir,...my mind gave up...looking back, i left my blog somewhere in September...lama tu...bulan puasa...oohh...bulan puasa,...hari raya,...cuti sekolah,...and so on....banyak cerita yang berkontrovesi dan tak kurang juga ada yang berprestasi...yang mana nak...tapi, macam dah lupa ah...takpe la..maybe i shud just start from where I had an operation to remove my appendix and another extended 2 inches more of my colon.. Sebelum tu, somewhere in December,...dah sakit la...sakit ni jangan cakap la..tak tau nak cakap exactly from when..semuanya bercampur aduk..dah lama...tapi i am a sceptical person,..not to mention super degil..bila sakit,..tahan...dah tak sakit,..buat bodoh...but it all came to a halt when i thot the pain was too much to bear and so i went to the hospital and ...blah..blah..blah...the rest is history....

wah...time kat hospital,..time muka macam daging tak empuk,...time tu lah orang datang...nak cakap tak welcome tak baik...orang besar ati nak melawat,..aku ni sebuk dengan benda2 yang tak necessary..yg tak best,..tak dapat makan,..biasalah,..perut kena tebuk in 4 places,..throat penuh dengan ulcer after being lacerated by the tube yg macam tube washing machine, which was being forced down my windpipe during the op. Aku tak dpt makan takpe la...orang yg datang ni yang makan macam kenduri kat ward tu..Fuh!..punye jealous!...tapi, terima kasih kepada family,friends,Shirin,Lynn, Sally...thanks so much...but the best part, sedara mara patient2 kat situ ingatkan aku ni operate beranak..ape dah...ade jugak satu org tanya aku.."oh..u had a baby girl, izit?"..pasal ape tau?...pasal dia ternampak aku punya teddy bear colour pink yang aku peluk macam baby tua...i'm a teddy lover...so Shirin & Lynn bought me one as a get well soon gift...I named it RUSS..(pronounced as Ras)..pasal ape aku pilih nama tu,..jgn di tanya...its face just screamed that name to me...cute tau...nanti aku taruk dia punya pic kat sini...

All in all,..Sally banyak tolong aku..Ros pun sama...thanks for all yr help in getting me up on my feet again, until last week,...where my pusat 'bocor'..doctor cakap i did not get it healed properly..lasak sangat...ape tak...baru balik hospital dah nak buat macam2..anyway,...got it fixed and i'm recuperating all over again..

Lagi satu,..i received lots of recommendations for easy and quick home remedies yg konon nya menjanjikan yg terbaik...with all due respect,..terima kasih kepada semua yg berniat baik untuk melihat aku sihat semula...dari pada kena minum air rebusan biji kelentit kering (sumpah!...bukan aku yg cakap,...orang yg jual tu yg cakap ini nama dia..some sort of belimbing bukit ke ape ntah ...),...kepada buah pala,...ke air rebusan biji kani,..dan lain2 lagi....but nothing prepared me for the worst tasting thing that my tongue had ever tasted.....aku kena minum...

PATI IKAN HARUAN GINSENG AMERIKA ..POLLENEY!!!..

Ya Allah!!!...punya seksa,..aku tak tahan dia punya hanyir la...cuma 70ml, tapi nak minum..nak kena upah dengan yakult to wash it down,...tak bole sekali togok...aku telan in 5 small, tortured, togokan...1st time minum,...nangis...

my salute to all the people yang berani makan obat tradisional...as for me,...memang tak guna...kalau minum pun,..kerana terpaksa...tapi apa2 pun,....cheers to good health!!...i hope i'll never have to minum this pati ...ever again..

No comments:

Know your past...